ابراهیم پور، حبیب، سیدنقوی، میرعلی، یعقوبی، نورمحمد (1390)، عوامل موثر بر رضایت و وفاداری گردشگران در استان اردبیل (مطالعه موردی منطقه گردشگری سرعین)، فصلنامه مطالعات گردشگری، شماره 14، صص69- 92.
اشپشت، یان (1395)، گردشگری معماری، ترجمه لیلا وثوقی، چاپ اول، سمنان: انتشارات دانشگاه سمنان.
بهاری، جعفر، فراهانی، بنفشه، بهاری،شهلا، بذله، مرجان و بهاری، حامد (1396)، بررسی روابط ساختاری تصویر مقصد، ارزش درک شده، رضایت و وفاداری گردشگران (مطالعه موردی: شهر تبریز)، فصلنامه جغرافیا و مطالعات محیطی، سال 6، شماره 21، صص 137-144. بیات، روح الله، فضلی، صفر و مرندی، مهسا (1392)، بررسی عوامل موثر بر تصویر مقصد گردشگری و تاثیر آن بر رفتار گردشگران خارجی (مطالعه موردی: شهر قزوین)، فصلنامه مطالعات گردشگری، دوره 2، شماره 3، صص 122-138.
جهاندیده تپراقلو، مینا، زارعی، قاسم و عسگرنژاد نوری، باقر (1399)، تاثیر تصویر برند مقصد بر بازدید مجدد: نقش واسطه ای تجربه به یاد ماندنی گردشگری، شخصیت و رضایت از مقصد گردشگری، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 7، شماره 1، صص 129-142.
حسام، مهدی، آقائی زاده، اسماعیل (1398)، تحلیل توزیع فضایی مراکز اقامتی در مقصدهای گردشگری شهری مطالعه موردی: شهر رشت، نشریه گردشگری شهری, دوره 6، شماره 4، 1-16.
حسام، مهدی و آقایی زاده، اسماعیل (1397)، واکاوی دلایل تمایل اندک گردشگران به ماندگاری در شهر رشت، گردشگری شهری، دوره 5، شماره 1، صص 35-51.
حمیدی، آرمان، سالاری پور، علی اکبر، حسام، مهدی (1400)، ارزیابی سیاستهای مدیریت شهری در بهرهبرداری از برند شهر خلاق (مطالعه موردی: رشت)، پژوهشهای جغرافیای برنامهریزی شهر، دوره 9، شماره 2.
سالاری پور، علی اکبر، حسام، مهدی، برادران، آرش و حمیدی، آرمان (1399)، تبیین راهبردهای توسعه گردشگری خلاق در شهر رشت، نشریه گردشگری شهری، دوره 7، شماره 3، صص 127-147.
شاطریان، محسن، کیانی سلمی، صدیقه و شیخزاده، فاطمه (1398)، بررسی اثر تصویرذهنی گردشگران فستیوال گل و گلاب قمصر و نیاسر بر کیفیت و ارزش ادراک شده از خدمات، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 6، شماره 2، صص 1-17.
غفاری، محمد، رضایی دولت آبادی، حسین و دهقانی اناری، فرشید ( 1393)، تحلیل عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقاصد گردشگری (مورد مطالعه: گردشگران خارجی سفر کرده به شهر اصفهان)، مدیریت فرهنگ سازمانی، سال 12، شماره 9، صص11 -12. فراهانی، بنفشه، بهاری، جعفر، بهاری، شیلا، بذله، مرجان (1397)، بررسی عوامل موثر بر وفاداری گردشگران به مقاصد گردشگری (مطالعه موردی: گردشگران خارجی سفر کرده به شهر تبریز)، نشریه علمی- پژوهشی جغرافیا و برنامه ریزی، سال 24، شماره 64، صص 18-33. فرمانی، مهدی، غفاری، محمد، شفیعی، نوید و زندی نسب، مصطفی (1400)، شناشایی و اولویت بندی ابعاد کیفیت تجربه گردشگر از دیدگاه گردشگران خارجی سفر کرده به شهر شیراز، دو فصلنامه مطالعات اجتماعی گردشگری، سال 9، شماره 17، صص 353-378.
قربان زاده، داوود، سعیدنیا، حمیدرضا و راه حق، آتنا (1399)، بررسی تاثیر کیفیت تجربه بر تمایلات رفتاری گردشگران در بازدید از مقاصد گردشگری تایرک، فصلنامه علمی پژوهشی برنامه ریزی و توسعه گردشگری، دوره 9، شماره 35، صص 242-162.
کیانی فیض آبادی، زهره (1397)، عوامل موثر بر وفاداری به مقصد گردشگری با نقش میانجی رضایت شگران (مورد مطالعه: شهر کاشان) ، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 5، شماره 4، صص 105-120.
محمدی، مصطفی و میرتقیان رودسری، سیدمحمد (1398)، بررسی عوامل موثر بر وفاداری به مقصد گردشگری شهری مطالعه موردی: شهر رامسر، گردشگری شهری، دوره 6، شماره 1، صص167-149.
مهندسان مشاور طرح کاوش، (1386)، طرح جامع شهر رشت.
Agyeiwaah, E., Otoo, F. E., Suntikul, W., & Huang, W. J. (2019). Understanding culinary tourist motivation, experience, satisfaction, and loyalty using a structural approach. Journal of Travel & Tourism Marketing, 36(3), 295-313. Allameh, S.M., Khazaei Pool, J., Jaberi, A., Salehzadeh, R. and Asadi, H. (2015), “Factors influencing sport tourists’ revisit intentions: the role and effect of destination image, perceived quality, perceived value and satisfaction”, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 27(2), 191-207.
Bhat, S. A., & Darzi, M. A. (2018). Antecedents of tourist loyalty to tourist destinations: a mediated-moderation study. International Journal of Tourism Cities. Campón-Cerro, A. M., Hernández-Mogollón, J. M., & Alves, H. (2017). Sustainable improvement of competitiveness in rural tourism destinations: The quest for tourist loyalty in Spain. Journal of Destination Marketing & Management, 6(3), 252-266.
Chiu, W., Zeng, S., & Cheng, P. S. T. (2016). The influence of destination image and tourist satisfaction on tourist loyalty: a case study of Chinese tourists in Korea. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research
Chung, J. Y., & Chen, C. C. (2018). The impact of country and destination images on destination loyalty: a construal-level-theory perspective. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 23(1), 56-67. Cossío-Silva, F. J., Revilla-Camacho, M. Á., & Vega-Vázquez, M. (2019). The tourist loyalty index: A new indicator for measuring tourist destination loyalty?. Journal of Innovation & Knowledge, 4(2), 71-77. Fayed, H. A. K., Wafik, G. M., & Gerges, N. W. (2016). The Impact of Motivations, Perceptions and Satisfaction on Tourists Loyalty. International Journal of Hospitality and Tourism Systems, 9(2), 14. Frangos, C. C., Karapistolis, D., Stalidis, G., Constantinos, F., Sotiropoulos, I., & Manolopoulos, I. (2015). Tourist loyalty is all about prices, culture and the sun: A multinomial logistic regression of tourists visiting Athe ns. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 175, 32-38. Guzman-Parra, V. F., Vila-Oblitas, J. R., & Maqueda-Lafuente, J. (2016). Exploring the effects of destination image attributes on tourist satisfaction and destination loyalty: an application in Málaga, Spain. Tourism & Management Studies, 12(1), 67-73. Haque, A., & Khan, A. H., (2013). Factors influencing of tourist loyalty: A study on tourist destinations in Malaysia, In Conference: proceedings of 3rd Asia-Pacific business research conference, Kuala Lumpur, Malaysia (pp. 25-26).
Hasan, M. K., Abdullah, S. K., Lew, T. Y., & Islam, M. F. (2019). Determining factors of tourists’ loyalty to beach tourism destinations: a structural model. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 1-19.
Huang, S. and Hsu, C.H. (2009), “Effects of travel motivation, past experience, perceived constraint, and attitude on revisit intention”, Journal of Travel Research, 48(1), 29-44.
Jiang, J., Zhang, J., Zhang, H., & Yan, B. (2018). Natural soundscapes and tourist loyalty to nature-based tourism destinations: the mediating effect of tourist satisfaction. Journal of Travel & Tourism Marketing, 35(2), 218-230. Kwenye, J. M., & Freimund, W. (2016). Domestic tourists' loyalty to a local natural tourist setting: Examining predictors from relational and transactional perspectives using a Zambian context. Tourism Management Perspectives, 20, 161-173. Lee, J., Kyle, G., & Scott, D. (2012). The mediating effect of place attachment on the relationship between festival satisfaction and loyalty to the festival hosting destination. Journal of travel research, 51(6), 754-767. Lee, S., Jeon, S., & Kim, D. (2011). The impact of tour quality and tourist satisfaction on tourist loyalty: The case of Chinese tourists in Korea. Tourism Management, 32(5), 1115-1124. Leo, G., Brien, A., Astor, Y., Najib, M., Novianti, S., Rafdinal, W., & Suhartanto, D. (2021). Attraction loyalty, destination loyalty, and motivation: Agritourist perspective. Current Issues in Tourism, 24(9), 1244-1256. Lončarić, D., Prodan, M. P., & Dlačić, J. (2017). Co-creating tourist experiences to enhance customer loyalty and travel satisfaction. Tourism in South East Europe, 4, 321-334.
Loureiro, S. M. C., & Sarmento, E. M. (2019). Place attachment and tourist engagement of major visitor attractions in Lisbon. Tourism and Hospitality Research, 19(3), 368-381. Lu, C. Y., Dean, D., Suhartanto, D., Hussein, A. S., Suwatno, Kusdibyo, L., ... & Gunawan, A. I. (2021). Predicting tourist loyalty toward cultural creative attractions the moderating role of demographic factors. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 22(3), 293-311. Lv, X., & McCabe, S. (2020). Expanding theory of tourists’ destination loyalty: The role of sensory impressions. Tourism Management, 77, 104026. Moon, H., & Han, H. (2019). Tourist experience quality and loyalty to an island destination: The moderating impact of destination image. Journal of Travel & Tourism Marketing, 36(1), 43-59. Nasir, M., Mohamad, M., Ghani, N., & Afthanorhan, A. (2020). Testing mediation roles of place attachment and tourist satisfaction on destination attractiveness and destination loyalty relationship using phantom approach. Management Science Letters, 10(2), 443-454. Nedelea, A. M., Ali, M. B., & Alamgir, M. (2017). Factors behind destination loyalty-a study on tourism destination. Revista de turism-studii si cercetari in turism, (23). Ramseook-Munhurrun, P., Seebaluck, V. N., & Naidoo, P. (2015). Examining the structural relationships of destination image, perceived value, tourist satisfaction and loyalty: case of Mauritius. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 175, 252-259. Ranjbarian, B., & Pool, J. K. (2015). The impact of perceived quality and value on tourists’ satisfaction and intention to revisit Nowshahr city of Iran. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 16(1), 103-117. Sangpikul, A. (2017). The influences of destination quality on tourists' destination loyalty: An investigation of an island destination. Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 65(4), 422-436. Stylos, N., Vassiliadis, C.A., Bellou, V. and Andronikidis, A. (2016), “Destination images, holistic images and personal normative beliefs: predictors of intention to revisit a destination”, Tourism Management, (53), 40-60.
Suhartanto, D., Brien, A., Primiana, I., Wibisono, N., & Triyuni, N. N. (2020). Tourist loyalty in creative tourism: the role of experience quality, value, satisfaction, and motivation. Current Issues in Tourism, 23(7), 867-879. Sun, X., Chi, C. G. Q., & Xu, H. (2013). Developing destination loyalty: The case of Hainan Island. Annals of tourism research, 43, 547-577. Sun, X., Lin, B., Chen, Y., Tseng, S., & Gao, J. (2019). Can Commercialization Reduce Tourists’ Experience Quality? Evidence from Xijiang Miao Village in Guizhou, China. Journal of Hospitality & Tourism Research, 43(1), 120-140.
Tlili, H. T., & Amara, D. (2016). Towards emotional experience and place attachment as tourist satisfaction attributes. Journal of Business & Economic Policy, 3(3), 108-119. Tran, V. T., Nguyen, N. P., Tran, P. T. K., Tran, T. N., & Huynh, T. T. P. (2019). Brand equity in a tourism destination: a case study of domestic tourists in Hoi An city, Vietnam. Tourism Review.1-17. Tung, V. W. S., & Ritchie, J. B. (2011). Exploring the essence of memorable tourism experiences. Annals of tourism research, 38(4), 1367-1386.
Vinh, T. T., & Phuong, T. T. K. (2017). Examining the interrelationships among destination brand image, destination perceived quality, tourist satisfaction and tourist loyalty: evidence from Danang city, Vietnam. International Journal of Tourism Policy, 7(4), 352-374. Wong, J. Y., Hsiung, M. L., Lee, S. J., & ChouHuang, C. Y. (2021). The Relationship between Endurance Involvement and Travel Behavior in Camping and the Moderating Effect of Place Attachment. Sustainability, 13(9), 5016..
Yuksel, A., Yuksel, F., & Bilim, Y. (2010). Destination attachment: Effects on customer satisfaction and cognitive, affective and conative loyalty. Tourism management, 31(2), 274-284. Zhang, H., Fu, X., Cai, L. A., & Lu, L. (2014). Destination image and tourist loyalty: A meta-analysis. Tourism management, 40, 213-223.