تقی زاده، کتایون (1394)، مشکلات و پیچیدگیهای انتقال مفاهیم سازهای در فرآیند آموزش معماری، نشریه هنرهای زیبا، دوره 20، شماره 4، صص 87-98.
حجت، مهدی (1382)، آموزش معماری و بیارزشی ارزش ها، نشریه هنرهای زیبا، دوره 14، شماره 14، صص 63-70.
رستمی نجفآبادی، مصطفی و آقا حسینی دهاقانی، محمد باقر (1395)، راهبردهای ارتقای کیفیت آموزش دروس کارگاه مصالح و ساخت و مصالح ساختمانی در رشته معماری، نشریه مرمت و معماری ایران، سال 6، شماره 11، صص 101-118.
رستمی نجفآبادی، مصطفی و آقا حسینی دهاقانی، محمد باقر (1391)، راهکارهای ارتقای نقش دروس فنی در توان حرفهای فارغ التحصیلان کارشناسی معماری، نشریه مطالعات تطبیقی هنر، دوره 3، شماره 6، صص 99-113.
سلیمانی، سارا و مولانایی، صلاح الدین (1392)، ارائه الگوی کارآمد جهت ارتقاء سازه به دانشجویان معماری (با تأکید بر بازنگری محتوای درس)، معماری و شهرسازی آرمانشهر، شماره 19، صص 23-33.
شریعتراد، فرهاد و مهدویپور، حسین (1387)، ارزیابی نقش درس طرح معماری 4 در توان حرفهای دانش آموختگان معماری دانشگاه یزد، نشریه هنرهای زیبا، شماره 36، صص 49-57.
شورای عالی برنامهریزی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی (1377)، مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی مهندسی معماری، مصوب 24/8/1377.
شورای عالی برنامهریزی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی (1392)، مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی مهندسی معماری، بازنگری شده مورخ 18/12/1392 دانشگاه تهران.
شورای عالی برنامهریزی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی (1395)، مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی مهندسی معماری، بازنگری شده مورخ 6/10/1395 دانشگاه فردوسی مشهد.
شورای عالی برنامهریزی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی (1394)، مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی مهندسی معماری، بازنگری شده مورخ تیرماه 1384 دانشگاه شهید بهشتی.
شورای برنامهریزی درسی دانشگاه یزد (1398)، مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی مهندسی معماری، بازنگری شده مورخ خرداد ماه 1398 دانشگاه یزد.
صداقتی، عباس و حجت، عیسی (1398)، محتوای آموز معماری در ایران و میزان موفقیت دورهی کارشناسی در انتقال این محتوا، دوفصلنامه مطالعات معماری ایران، دوره 8، شماره 15، صص 91-112.
غریبپور، افرا و توتونچی مقدم، مارال (1394)، بازنگری تطبیقی برنامۀ آموزش پایۀ طراحی در دورۀ کارشناسی معماری، نشریه هنرهای زیبا، دوره 20، شماره 4، صص 59-72.
گلابچی، محمود و سلیمانی، سارا (1386)، بهبود کیفیت آموزش سازه به دانشجویان معماری با استفاده از تکنولوژی های آموزشی، اولین کنفرانس معماریوسازه، تهران.
گلابچی، محمود و وفامهر، محسن و شاهرودی، عباسعلی (1382)، بررسی و ارزیابی آموزش دروس فن ساختمان در رشتهی معماری، دومین همایش آموزش معماری، دانشگاه تهران، صص 193-218.
مشایخ فریدنی، سعید (1377)، پروژه تحقیقاتی هنر مهندسی، نشریه علمی و پژوهشی صفه، سال هشتم، شماره27 .
ندیمی، حمید (1384)، درآمدی بر مبحث انسجام در آموزش معماری، فصلنامه هنرنامه، شماره 1، صص 76-90.
Allen, E (1997), Second studio: A model for technical teaching, Journal of Architectural Education, vol. 51(2), pp 92-95.
Anderson, L. W., and Krathwohl, D. R (2001), A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives, New York, Longman.
Azari, R and Cain, L (2017), Applying Performative Tools in the Academic Design Studio: A Systemic Pedagogical Approach, Architectural Research Centers Consortium, pp 38-47.
Black, R. G and Duff, S (1994), A Model for Teaching Structures: Finite Element Analysis in Architectural Education, Journal of Architectural Education, pp 38-68.
Cunningham, A (1993), Architecture as Education, London: University of Westminster.
Cunningham, A (1980), Educating Around Architecture, Studies in Higher Education, vol. 5 (2), pp 131 – 142.
Chiuini, M (2006), Less Is More: A Design-oriented Approach to Teaching Structures in Architecture, Building Technology Educators’ Symposium, pp 205-2012.
Nadimi, H (1996), Conceptualizing a framework for integrity in architectural education: with some references to Iran, PhD Thesis in the Institute of the advanced architectural studies, University of York.
Teymur, N (1979), Learning by Learning, South Bank Architectural Papers, Polytechnic of the South Bank, London.
Vassigh, S (2005), A Comprehensive Approach to Teaching Structures Using Multimedia, university at buffalo/suny, AIA report on university, pp 133-145.
Watson, D (1997), architecture, technology, environment. journal of architecture education, pp 119-126.
Wetzel, C (2012), Integrating Structures and Design in the First-Year Studio, Journal of architectural Education, vol. 66(1), pp 107-114
Whitehead, A. N (1962), The Aims of Education; and other essays,London, Ernest Benn.
https://www.msrt.ir/
https://www.uni-hannover.de/en/
https://www.uos.ac.kr/en/academics/colleges/cuscience/architecture/introduction.do?epTicket=LOG
www.architec.edu/study/b-arch-curriculum
www.catalog.calpoly.edu