آلتمن، ایروین (1382)، محیط و رفتار اجتماعی، علی نمازیان (مترجم)، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران. (تاریخ انتشار متن اصلی 1975)
بنتلی، ایان و همکاران (1382)، محیطهای پاسخده: کتاب راهنمای طراحان، مصطفی بهزادفر (مترجم)، دانشگاه علم و صنعت، تهران. (تاریخ انتشار متن اصلی 1985)
بیسادی، مونا، مظفر، فرهنگ و حسینی، سید باقر (1392)، صفات فضایی مؤثر بر افزایش خلاقیت محققین در مراکز تحقیقات معماری و شهرسازی، مجلهی فناوری آموزش، سال هشتم، شماره3، 239-249.
قانعی راد، محمد امین و ابراهیم آبادی، حسین (1389)، تأثیر ساختار اجتماعی آموزش بر عملکرد دانشجویان، فصلنامهی انجمن آموزش عالی ایران، شماره4، 1-27.
کارمونا، متیو و همکاران (1388)، مکان های عمومی، فضاهای شهری، فریبا قرائی و همکاران (مترجم)، انتشارات دانشگاه هنر، تهران. (تاریخ انتشار متن اصلی 2003)
کورت گروتر، یورگ (1375)، زیبایی شناسی در معماری، جهانشاه پاکزاد و عبدالرضا همایون (مترجم)، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران. (تاریخ انتشار متن اصلی1987)
لنگ، جان (1381)، آفرینش نظریهی معماری: نقش علوم رفتاری در طراحی محیط، علیرضا عینی فر (مترجم)، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. (تاریخ انتشار متن اصلی 1987)
میرمقتدایی، مهتا (1388)، معیارهای سنجش امکان شکلگیری، ثبت و انتقال خاطرات جمعی در شهر، نشریه هنرهای زیبا، شماره37، 5-16.
نوربرگ شولتز، کریستین (1382)، معماری، معنا و مکان، ویدا نوروز برازجانی (مترجم)، نشر جانجهان، تهران. (تاریخ انتشار متن اصلی1988)
Canter, D (1977), the Psychology of Place, Architectural Press, London.
D. Fisher, Kevin (2009), Placing social interaction: An integrative approach to analyzing past built environments, Journal of Anthropological Archaeology, No. 28, 439–457.
Eisenhauer, B. W; Krannich, R. S & Blahna, D. J (2000), Attachments to special places on public lands: An analysis of activities, reason for attachments, and community connections, Society and Natural Resources, No. 13, 421-441.
Gehl, J (1986), Soft edges in residential streets, Scandinavian Housing and Planning Research, No. 3, 89–102.
Kasalı, A; Dogan, F (2010), Fifth-, sixth-, and seventh- grade students’ use of non-classroom spaces duringrecess: The case of three private schools in Izmir, Turkey, Journal of Environmental Psychology, No. 30, 518-532.
Kraut, R. E; Fussell, S. R; Brennan, S. E & Siegel, J (2002), Understanding effects of proximity on collaboration: Implications for technologies to support remote collaborative work, In P. Hinds, & S. Kiesler (Eds.), Distributed work, (pp. 137-162), MIT Press, Cambridge.
Lansdale, M; Parkin, J; Austin, S & Baguley, T (2011), Designing for interaction in research environments: A case study, Journal of Environmental Psychology, No. 31, 407-420.
Lokaitou-Sideris, A & Banerjee, T (1998), Urban Design Downtown: Poetics and Politics of Form, University of California Press, California.
McKenna, E.F (2000), Business Psychology and Organisational Behaviour, A Student’s Handbook, 3rd. ed. Hove, Psychology Press.
Oddvar, S & Tommy, G (1997), Effects of international space on neighboring, Journal of Environmental Psychology, No. 17, 181–198.
Peters, K; Elands, B & Buijs, A (2010), Social interactions in urban parks: Stimulating social cohesion?, Urban Forestry & Urban Greening, No. 9, 93-100.
Potapchuk, W.R; Crocker, J.P & Schechter, W.H (1997), Building community with social capital; chits and chums or chats with change, National Civic Review, No. 86, 129–139.
Rapoport, A (1977), Human Aspects of Urban Form, Pergamon, New York.
Relph, Edward (2007), Prospects for places, In: The urban design reader, Michael Larice and Elizabeth Macdonald Ed, Routledge.
Sailer, K & McCulloh, I (2012), Social networks and spatial configuration—How office layouts drive social interaction, Social Networks, No. 34, 47– 58.
Toker, U & Gray, D. O (2008), Innovation spaces: Workspace planning and innovation in U.S. University research centers, Research Policy, No. 37, 309-329.
Wang, N & Boubekri, M (2009), Behavioral Responses to Daylit Space: A Pilot Study, Journal of the Human-Environmental System, Vol. 12, No. 1, 15–25.