فهرست منابع
حافظنیا، محمدرضا (1387)، مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ چهاردهم، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، تهران.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس، و حجازی، الهه (1387)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ پانزدهم، انتشارات آگه، تهران.
سیف، علیاکبر (1384)، روانشناسی پرورشی: روانشناسی یادگیری و آموزش، ویرایش ششم، نشر آگاه، تهران.
سیف، علیاکبر (1385)، اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی، ویرایش چهارم، نشر دوران، تهران.
شورای عالی برنامهریزی (1379)، مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی مهندسی معماری، وزارت فرهنگ وآموزش عالی.
کریستنسن، لاری (1387)، روششناسی آزمایشی، ترجمه علی دلاور، انتشارات رشد، تهران.
لاوسون، برایان (1384)، طراحان چگونه میاندیشند: ابهامزدایی از فرایند طراحی، ترجمه حمید ندیمی، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
ندیمی، حمید (1389)، روش استاد و شاگردی، از نگاهی دیگر، نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، دوره 2، شماره 44، صص27-36.
Anthony, K (1991), Design juries on trial: the renaissance of design studio, Van Nostrand Reinhold, New York.
Bartlett, F. C. (1932), Remebering, Cambridge Unvirsity Press, Cambridge.
Cross, N. (1990), The nature and nurture of design ability, Design Studies, 11(3), 127-140.
Cross, N. (1995), ‘Discovering design ability’, In R. Buchanan and V. Margolin (Eds.), Discovering Design, University of Chicago Press, Chicago.
Cross, N. (1999), Design Research: A Disciplined Conversation, Design Issues, 15(2), 5-10.
Dreyfus, H. and Dreyfus, S. (1986), Mind Over Machine: The power of human intuition and expertise in the era of the computer, Free Press, New York.
Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2000), Cognitive psychology: A student’s handbook (4th ed.), Psychology Press, Hove, UK.
Heylighen, A. (2000), In case of architectural design, Critique and praise of Case-Based Design in architecture, PhD thesis, K.U.Leuven - Faculty of Applied Sciences, Leuven.
Jonassen, D. H. (1991), Objectivism versus constructivism: Do we need a new philosophical paradigm? Educational Technology Research and Development 39(3), 5-14.
Jonassen, D. H. (1999), Designing consructivist learning environments, In C. M. Reigeluth (Ed.). Instructional design theories and models: A new paradigm of instructional theory, (Vol. II), (pp. 215-239), Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey.
Jonassen, D. H., & Hernandez-Serrano, J. (2002), Case-based reasoning and instructional design: Using stories to support problem solving, Educational Technology Research and Development, 50(2), 65-77.
Kinsella, E. A. (2006), Constructivist underpinnings in Schön’s theory of reflective practice. Reflective Practice, 7(3), 277-286.
Kommers, P., Jonassen, D. H. and Mayes T. (1992), Cognitive tools for learning, FRG: Springer-Verlag, Heidelberg.
Kolodner, J. L., Owensby, J. N., & Guzdial, M. (2004), Case-based learning aids, Handbook of research on educational communications and technology, 2, 829-861.
Lawson, B. (2004a), What designers know, Oxford: Architectural Press.
Lawson, B. (2004b), Schemata, gambits and precedent: some factors in design expertise, Design Studies, 25(5), 443-457.
Lawson, B. and Dorst, K. (2005), ‘Acuiring Design Expertise’, In J. S. Gero and M. L. Maher, (Eds). Computational and cognitive models of creative design VI, (pp. 213-229), The University of Sydney, Key Centre of Design Computing and Cognition, Australia.
Lawson, B. (2006), How designers think, Architectural Press, Oxford.
Lawson, B. and Dorst, K. (2009), Design Expertise, Architectural Press, Oxford.
Lowe, J. B. (1970), The assessment of students' architectural design drawings (part 1), Architectural Research and Teaching,2(1), 37–45.
Lowe, J. B. (1972), The assessment of students' architectural design drawings (part 2), Architectural Research and Teaching, 2(2), 96–103.
Menezes, A., & Lawson, B. (2006), How designers perceive sketches, Design Studies, 27(5), 571-585.
Reigeluth, C. M. (1983), Instructional Design Theories and Models: An overview of their current status, Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale.
Schön, D. (1987), Educating the reflective practitioner: Toward a new design for teaching and learning in the professions, Jossey-Bass, San Francisco.
Wilson, B. (Ed.), (1996), Constructivist learning environments: Case studies in instructional design, Educational Technology Publications, Englewood Cliffs.