ترکمان، مژگان؛ جلالیان، سارا و دژدار، امید.(1395). نقش معماری و عوامل کالبدی محیط آموزشی بر تسهیل یادگیری کودکان،ماهنامه شباک،سال دوم، شماره 11،صص 1-14.
حیدری، علی اکبر؛ یزدانفر، سید عباس و بهدادفر، نازگل. (1392). ارائه مدلی برای تبیین پارامترهای تاثیرگذار در معنای مکان در محیطهای آموزشی نمونه موردی: مقایسه معنای مکان در دانشکده معماری و غیر معماری. نشریه علمی- پژوهشی انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران، شماره 5، صص 49-62.
دیواندری، جواد ؛ برکاتی، سیده آیدا و دشتی جوشقان، شقایق. (1397). مقایسه ی تطبیقی سیر تحول ساختار فضایی مدارس قاجار و پهلوی با تأکید بر ارزش های نهفته ی آموزش در مشهد(نمونه ی موردمطالعه: مدرسه سلیمانخان و یادگار دکتر علی شریعتی). مجله معماری شناسی ،سال اول ، شماره 1،صص 1-11.
شرقی، علی و عظیمی فریدنی، نازنین. (1395). نقش فرم سقف درکاهش هدر رفت انرژی با معیار انرژی تابشی دریافتی . معماری و شهر، سال چهارم ،شماره 2 ،صص 65-74.
طاهرسیما، سارا ؛ ایرانی بهبهانی، هما و بذرافکن، کاوه. (1394) . تبیینِ نقشِ آموزشیِ فضای باز در مدارس ایران با مطالعه تطبیقی مدارس سنتی تا معاصر(نمونه های موردی: مدرسه های چهارباغ، دارالفنون و البرز). فصلنامه پژوهش های معماری اسلامی، سال سوم ،شماره 6،صص 55-70 .
لطف عطا، آیناز. (1387). تأثیر عوامل محیطی بر یادگیری و رفتار در محیط های آموزشی (ابتدایی) درشهر. فصلنامه مدیریت شهری، شماره 21، صص 73-90.
فیضی، محسن ؛ حسینی ، سیدباقر ؛ مجیدی، وحید و احمدی ،جواد. (1396). ارزیابی مؤلفه های مؤثر برارتقاءکیفیت فضای معماری درکتابخان ههای عمومی(مطالعه موردی: کتابخانه مرکزی همدان) . هویت شهر ، سال یازدهم ،شماره 31،صص 43-54.
کاظمی، محمد و آیت اللهی، سید محمد حسین.(1392).بررسی تاثیر معماری محیط مدارس بر شکل گیری هویت دانش آموزان دوره دبیرستان یزد. مجله صفه،دوره 23، شماره 2،صص 43-56.
منصوریار، زهره و جلالیان، سارا. (1396). افزایش تعامل پذیرى دانش آموزان از طریق ارتقاء کیفیت فضایى و کالبدى در مدارس فنى و حرفه اى (مطالعه موردى: هنرستان شهید سادلجى در شهرستان کبودرآهنگ) . مطالعات محیطى هفت حصار، سال ششم ،شماره 20،صص 67-80.
مهدوی نژاد، غلامحسین؛ مهدوی نژاد، محمدجواد و سیلوایه، سونیا. (1392). تأثیر محیط هنرى بر خلاقیت دانش آموزان . فصلنامه نوآوری های آموزشی ، سال دوازدهم، شماره 48،صص 127-140.
نصیرسلامی ، محمدرضا و سوهانگیر، سارا.(1392). راهکارهایی جهت ارتقاء کیفیت اثر متقابل انسان و محیط بر یکدیگر با رویکرد روان شناسی محیطی. مجله تحقیقات روانشناختی ،شماره 19،صص 79-100.
نوربرگ شولتز، کریستیان (1381). مفهوم سکونت به سوی معماری تمثیلی، ترجمه محمود امیر یاریان، انتشارات آگاه، تهران.
Byers T , Imms W, Hartnell Young E. (2014 ). Making the case for space: The effect of learning spaces on teaching and learning. Curriculum and Teaching.Vol.29,No.1, 5-19.
Cultural Heritage, Handicrafts and Tourism Organization of East Azarbaijan. Available from: https://eachto.ir [Accessed 10th January 2021].
Elbaiuomy E, Hegazy I, Sheta S.( 2018). The impact of architectural spaces’ geometric forms and construction materials on the users’ brainwaves and consciousness status. International Journal of Low-Carbon Technologies.No. 13, 43–51.
Gislason N.( 2007 ). Placing Education: The School as Architectural Space. Paideusis.Vol.16, No. 3, 5-14 .
Gustafson P.( 2001). Meanings of place: Everyday experience and theoretical conceptualizations. Journal of Environmental Psychology. No. 21, 5-16.
Lewin K.( 1936).Principles of topological psychology. New York: McGraw-Hill,USA.
Manzo L.( 2005). For better or worse: Exploring multiple dimensions of place meaning. Journal of Environmental Psychology. No.25 ,67-86.
Painter S, Fournier J, Grape C, Grummon PH, Morelli J, Whitmer S, et al.( 2013). Research on learning space design: present state,future directions. Society for college and university planning(SCUP).
Tuan Y F.( 1974). Topophilia : a study of environmental perception, attitudes, and values. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Van der Klis M, Karsten L.( 2009).Commuting partners, dual residences and the meaning of home]. Journal of Environmental Psychology. Vol.29,No.2, 235-245.