آقازاده،احمد (1389). آموزشوپرورشتطبیقی، انتشارات سمت. تهران
استراوس، انسلم، و کربین، جولیت(1390). مبانیپژوهشکیفی- فنونومراحلتولیدنظریهزمینهای. ترجمه ابراهیم افشار.نشر نی. تهران.
اسلامی،سیدغلامرضا و قدسی،مهرنوش(1392).رویکردی اسلامی به طراحی مدل ساختارمند نظام آموزش معماری.کیمیای هنر .سال دوم شماره هفتم.صص79-94.
اکرمی،غلامرضا(1382).بررسی و مقایسه آموزش معماری (Procedural model) از دیدگاه لنگ با حرفه آموزی معماری سنتی ایران.دومین همایش آموزش معماری.نشر نگاه امروز.تهران.صص31-33
حجت،عیسی (1389)،مشق معماری،انتشارات دانشگاه تهران، تهران.
خسروی،شادی و بایزیدی،قادر(1394).مقایسه تطبیقی آموزش مدرن معماری در کشور ایران و ترکیه.کنفرانس بینالمللی پژوهش در مهندسی،علوم و تکنولوژی.استانبول.صص1-13.
شورایعالی برنامه ریزی، وزارت فرهنگ و اموزش عالی(1377 الف)، مشخصاتکلی،برنامهوسرفصلدروسدورهکارشناسیمهندسیمعماری.تهران
شورایعالی برنامه ریزی، وزارت فرهنگ و اموزش عالی(1377ب)، مشخصاتکلی،برنامهوسرفصلدروسدورهکارشناسی ارشدمهندسیمعماری.تهران
شورایعالی برنامه ریزی، وزارت فرهنگ و اموزش عالی-گروه هنر (1375)، مشخصاتکلی،برنامهوسرفصلدروسدورهکارشناسیارشد(پیوسته)معماری.تهران.
غریب پور،افرا و توتونچیمقدم،مارال(1392).بازنگری تطبیقی برنامۀ آموزش پایۀ طراحی در دورۀ کارشناسی معماری. نشریه هنرهای زیبا. دوره بیستم. شماره 4.صص59-72.
فاطمی،سیده شبنم و عطائیفر،امیر(1394).نقدی بر سرفصل درسی رشته معماری داخلی از طریق بررسی تطبیقی کارشناسی پیوسته با کاردانی و کارشناسی ناپیوسته معماری داخلی.کنفرانس ملی چالشهای معاصر معماری،فضای سبز و شهرسازی.تهران.صص 1-14
فیضی،محسن و اسدپور،علی(1392).تحلیل محتوای سرفصل دروس معماری منظر مبتنی بر نگرش سیستمی در آموزش و طراحی منظر.نشریه معماری و شهرسازی.سال اول شماره اول.تهران.صص43-53
گیلانی،سارا(1390)،تفاوت دانشجویان ورودی رشتهی معماری قبل و بعد از تغییر مقطع تحصیلی این رشته از کارشناسی ارشد -پیوسته به ناپیوسته،مجموعهمقالاتچهارمینهمایشآموزشمعماریبررسیچالشهاوجستجویراهکارها، دانشگاه تهران، تهران.ص3
Beredy.G.F (1966), comparative method in education, Newyork: Winston
McEwen M, Bechtel GA.(2000).Characteristics of nursing doctoral programs in the United States. J Prof Nurs.16(5).282-292.