پنیا، ویلیام ام.، پارشال، استیون، اِی. (۱۳۸۱)، مبانی برنامهریزی معماری، شناخت روش مسالهکاوی، ترجمه محمد احمدینژاد، نشر خاک، اصفهان.
سیف، علی اکبر(1392)، روانشناسی پرورشی نوین،روانشناسی یادگیری و آموزش، ویرایش هفتم، نشر دوران، تهران.
لاوسون، برایان (1395الف)، طراحان چگونه میاندیشند، ابهامزدایی از فرآیند طراحی، ترجمه حمید ندیمی، ویراست جدید، چاپ دوم (چاپ اول1391)، مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
لاوسون، برایان (1395ب)، طراحان چه میدانند، ترجمه حمید ندیمی، فرهاد شریعتراد، فرزانه باقیزاده، مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
نازی دیزجی، سجاد، کشتکار قلاتی، احمدرضا، و پرویزی، رضا (۱۳۸۹)، استفاده از رواییگویی در آموزش معماری، فناوری آموزش، سال پنجم، ج5، شماره 2، ۱۲۳-۱۳۴
Baskinger, Mark, & Nam, Ki-Chol (2006), Visual Narratives: The Essential Role of Imagination in the Visualisation Process, In Proceedings of the Asia Pacific Symposium on Information Visualisation 2006, Tokyo, Japan.
Blaylock, Jody (2003) Incorporating Narrative into Beginning Design’ From: Solutions Unstaked territory: Frontiers of beginning design: Proceedings of the 19th National Conference on the Beginning Design Student; Oklahama State University, Stillwater, Oklahoma.
Brandt, Stephanie (2009), Narrative Design: Meaningful Places for People, A Study on the relevance of Narrative in Spatial Design Education; Essay, Design Research 2009, International Association of Societies of Design Research [IASDR], Seoul, Korea.
Çelik, Pınar.Yalçın & Aydinli, Semra (2008), Creativity in design education: From problem-solving to puzzle-solving, ITU A|Z (Journal of the Faculty of Architecture, Istanbul Technical University), VOL. 4, NO. 2, pp.38-51.
Eilouti, Buthayna (2018), Scenario-based design: new applications in metamorphic architecture. Front. Archit. Res.,7(4) 530-543. http://10.1016/j.foar.2018.07.003.
Kimber, Lee (2010), Truth in Fiction: Storytelling and Architecture, Submitted in partial fulfilment of the Master of Architecture (Professional), Victoria University of Wellington, School of Architecture.
Kindt, Tom & Müller, Hans-Harald eds (2003), What Is Narratology? Questions and Answers Regarding the Status of a Theory. (Narratologia: Beiträge zur Erzähltheorie / Contributions to Narrative Theory, 1). de Gruyter, Berlin/New York.
Jahn, Manfred (2017),
Narratology:
A Guide to the Theory of Narrative, English Department, University of Cologne, Germany (Version: 2.0. May 2017) Accessed 1 November 2018:
http://www.uni-koeln.de/~ame02/pppn.htm.
Mertler, Craig A (2014), Action Research: Improving Schools and Empowering Educators, fourth Edition, Sage publications, Thousand Oaks, California.
Nielsen, Lene (2004), Engaging Personas and Narrative Scenarios, Ph.D. series, vol17, Copenhagen Samfundslitteratur.
Ricoeur, Paul. (1984), Time and Narrative, Vol. 1, translation by K. McLaughlin & D. Pellaver, University of Chicago Press, Chicago & London.
Ryan, Marie-Laure (2005) Entry for the forthcoming Routledge Encyclopedia of Narrative [Internet], Available from: http://lamar.colostate.edu/~pwryan/narrentry.htm [Accessed 10 May 2006].
Schmid, Wolf (2010), Narratology, An Introduction, Translation from German by Alexander Starritt, De Gruyter, Berlin and New York.
Shirazi, Mohammadreza (2009), Architectural Theory and Practice, and the Question of Phenomenology (The Contribution of Tadao Ando to the Phenomenological Discourse) Brandenburgischen Technischen Universität
Tanney, Susan; Schwartz, Paul; Yen, Shihming; Shen, Li-Sheng & Furness, Tom (1998), A Design Method for Virtual Environments Using Narrative and Pattern Languages; Technical Report #R-98-13, HITL, University of Washington.