Document Type : Research Paper
Authors
1 Art University of Isfahan, Isfahan, Iran
2 school of architecture and environmental design, iran university of science and technology, Tehran, Iran
3 PhD, professor,Department of Social Sciences, University of Isfahan, Iran
4 Faculty Member, Sarira Business School, Tehran, Iran
Abstract
Keywords
آلتشولر، گنریش (1385)،40 اصل: شاهکلیدهای تریز برای نوآوری، ترجمه کریمی، محمود و میرخانی، سیده نونا، رسا، تهران.
پارک، ریچارد (1389)، مهندسی ارزش: طرح و برنامهریزی برای ابداع، ترجمه کشفیان ریحانی، سید مرتضی، جهاد دانشگاهی، تهران.
ترنینکو، جان؛ زوسمن، آلا و زلاتین، بوریس (1380)، TRIZ نوآوری نظامیافته، ترجمه جعفری، مصطفی، فهیمی، امیرحسین، مورعی، رضا و اصولی، سید حسین، رسا، تهران.
ثقفی، محمودرضا؛ مظفر، فرهنگ و موسوی، سیدمحسن (1394)، بررسی تأثیر روش آموزش مشارکت مستقیم استاد و دانشجو بر فرایند یادگیری در درس مقدمات طراحی معماری1، نشریه مرمت و معماری ایران، شماره 10، صص 79-90.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1393)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، آگه، تهران.
سیف، علیاکبر (1392)، روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش، دوران، تهران.
شکربگی، بهروز و دژدار، امید (۱۳۹۳)، تحلیلی بر چگونگی ارزیابی طرحهای معماری در نظام آموزشی ایران (نمونه موردی: دانشکدههای هنر و معماری دانشگاه بوعلی و آزاد همدان)، پنجمین همایش آموزش معماری، دانشگاه تهران، تهران.
طلیسچی، غلامرضا (1388)، پرورش خبرگی طراحی معماری، پایاننامه دکتری معماری، دانشگاه تهران، تهران.
طلیسچی، غلامرضا؛ ایزدی، عباسعلی و عینیفر، علیرضا (1391)، پرورش توانایی طراحی طراحان مبتدی معماری؛ طراحی، کار بست و آزمون یک محیط یادگیری سازنده گرا، هنرهای زیبا-معماری و شهرسازی، دوره 17، شماره 4، صص 17-28.
عظیمی، مریم (1392)، روش طراحی معنا، خیال، معماری با بهرهگیری از تفکر ناخودآگاه، پایاننامه دکتری معماری، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.
فیضی، محسن و خاکزند، مهدی (1387)، فرایند طراحی معماری منظر، از گذشته تا امروز، باغ نظر، شماره 5، صص 65-80.
قاسمی، وحید (1396)، مدلسازی با رویکرد پی ال اس برای پژوهشگران اجتماعی، دانشگاه اصفهان، اصفهان.
کریمی، محمود (1384)، بهبود بیتردید: آموزش کاربردی مهندسی ارزش، رسا، تهران.
کریمی مشاور، مهرداد (1391)، رابطه سبکهای یادگیری و عملکرد دانشجویان در کارگاه طراحی معماری، باغ نظر، شماره 20، صص 3-12.
گال، مردیت؛ بورگ، والتر و گال، جویس (1390)، روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمه نصر، احمدرضا، عریضی، حمیدرضا، ابوالقاسمی، محمود، پاکسرشت، محمدجعفر، کیامنش، علیرضا، باقری، خسرو، خیر، محمد، شهنی ییلاق، منیجه و خسروی، زهره، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
لاوسون، برایان (1392)، طراحان چگونه میاندیشند- ابهامزدایی از فرایند طراحی، ترجمه ندیمی، حمید، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
محمودی، سیدامیرسعید (1383)، تفکر در طراحی- معرفی الگوی تفکر تعاملی در آموزش طراحی، هنرهای زیبا، شماره 20، صص 27-36.
مسعودی نژاد، سپیده (1390)، مدلی برای ارزیابی کارگاه طرح معماری 1، صفه، شماره 54، صص 25-42.
مظفر، فرهنگ؛ خاک زند، مهدی؛ چنگیز، فهمیه و فرشادفر، لیلا (1388)، معماری گروهی حلقه مفقوده در آموزش طراحی معماری، فناوری آموزش، شماره 4، صص 337-349.
مظفر، فرهنگ؛ وحید، قاسمی و کیانارثی، منصوره (1396)، ارتقا آموزش طراحی معماری پایه بر اساس مؤلفههای خود تنظیمی یادگیری در آتلیههای طراحی، مدیریت شهری، شماره 47، صص 415-432.
نازی دیزجی، سجاد (1391)، بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارتهای طراحی در دانشجویان معماری، فناوری آموزش، شماره 7، صص 9-19.
ندیمی، حمید (1389)، نگاهی به ارزیابی طرحهای معماری، صفه، شماره 50، صص 9-19.
|