جویس، بروس و مارشا ویل (1380)، الگوهای تدریس، ترجمه محمدرضا بهرنگی، نشر کمال تربیت، تهران.
رحال زاده، رضا (1375)، روش شناسی تدریس: مطالعهای درباره طراحی آموزشی، نشر ترمه، تهران.
زرکش، افسانه (1384)، کیفیت آموزش و کار حرفه ای در ایجاد هم سازی بین فضا و سازه در معماری معاصر غرب، نشریه هنرهای زیبا، شماره 23، صص 43-52.
ستاد انقلاب فرهنگی (1376)، برنامه دروس کارشناسی مهندسی معماری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
سلطان زاده، حسین (1379)، آموزش معماران، دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران.
گلابچی، محمود (1384)، از آموزش سازه در رشته معماری چه انتظاری داریم، مجموعه مقالات دومین همایش آموزش معماری، صص 192-187، دانشگاه تهران.
گلابچی، محمود و سلیمانی، سارا (1386)، بهبود کیفیت آموزش سازه به دانشجویان معماری با استفاده از تکنولوژیهای آموزشی، اولین کنفرانس معماری و سازه، تهران.
مجموعه مقالات سومین همایش آموزش معماری (1387)، بررسی چالش ها، جستجوی راهکارها، به کوشش امیر سعید محمودی، تهران، ایران.
Billington, D. P (2005), the Tower and the Bridge, Basic Books Inc., New York.
Burke, M. P (1998), Aesthetically notorious bridges, Proceedings of the Institution of Civil Engineers, Vol. 126, Feb., pp 39-475.
Carpenter,
William J (1997),
Learning by Building: Design and Construction in Architectural Education, Wiley, London.
Cowan, H. (1971), Architectural Structures, Elsevier, New York.
Howie, W (1994), An Art Apart, New Civil Engineer, Nov. 17, p. 246, University and Colleges Admissions Service, London.
Nicol, D and Pilling, S (2000), Architectural Education and the profession: preparing for the future, in Nicol D. and Pilling S. In Changing Architectural Education: towards a new professionalism, Spon Press, London.