اسدی، سعید (1389)، تحلیل تکوین زیرمیدان موج نو تئاتر ایران در دو دهه سی و چهل شمسی، جامعه شناسی هنر و ادبیات، سال دوم، شماره دوم، پاییز و زمستان، صص 100-71.
افسریان، ایمان (1388)، بی ینال قدرت: میدان رقابت هنرمندان نقاش، جامعه شناسی هنر و ادبیات، سال اول، شماره دوم، پاییز و زمستان، صص 195-171.
بانی مسعود ، امیر(1389)، معماری معاصر ایران: در تکاپوی سنت و مدرنیته، ناشر هنر معماری قرن، تهران.
باور، سیروس(1387)، نگاهی به پیدایی معماری نو در ایران، نشر فضا، تهران.
معاونت ارزیابی جامعه مهندسین مشاور(1375)، بررسی نظام تشخیص صلاحیت مهندسین مشاور.
بوردیو، پیر (1385)، اما چه کسی آفرینندگان را آفرید؟، ترجمه مهدی نصرالله زاده، حرفه هنرمند، شماره 17، صص 106-100.
بوردیو، پیر (1390)، تمایز : نقد اجتماعی قضاوت های قولی، ترجمه حسن چاوشیان، ثالث، تهران.
پرستش، شهرام (1385)، صورت بندی میدان تولید ادبی در ایران معاصر، رساله دکتری ، رشته جامعه شناسی نظری –فرهنگی، دانشگاه تهران.
پرستش، شهرام (1388)، بررسی ساختار زیر میدان تولید شعر در ایران، جامعه شناسی هنر و ادبیات، سال اول، شماره اول، بهار و تابستان، صص 38-23.
جانی پور، بهروز (1380)، سیر تحول معماری مسکن تهران در دوران پهلوی، رساله دکتری ، رشته معماری، دانشگاه تهران.
جنکینز، ریچارد (1385)، پیر بوردیو، ترجمه لیلا جوافشانی و حسن چاوشیان، نشر نی، تهران.
حائری، محمدرضا (1386)، سواران و سرگردانان، نامه، معماران ایران (جامعه مهندسان معماری ایران)، شماره 1و2، تابستان، صص 29-27
حائری، محمد رضا (1388)، نقش فضا در معماری ایران، هفت گفتار درباره توان و زبان معماری، دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران.
راودراد، اعظم (1377)، جامعه شناسی هنر و جایگاه آن در حوزه جامعه شناسی معاصر، هنرهای زیبا، شماره 3، صص 24-20.
راودراد، اعظم (1386)، جامعه شناسی اثر هنری، پژوهشنامه فرهنگستان هنر، شماره 2، فروردین و اردیبهشت، صص 91-66.
رضایی، محمد، طلوعی، وحید (1385)، صورت بندی میدان تولید نمایش در ایران، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، زمستان، صص113-83.
سادات نیا، سعید (1386)، گزارش اقدامات انجمن صنفی جامعه مهندسان معمار ایران، نامه، معماران ایران، شماره 1و2، تابستان، صص 39-34
شافعی، بیژن، ناصرنصیر، حمیدرضا (1386)، تشکیل نظام معماری، ضرورتی مبرم برای ساماندهی فعالیت معماری در ایران، نامه، معماران ایران، شماره 1و2، تابستان، صص 33-30.
شریعتی، سارا (1388)، تاملی در موانع پنهان آموزش جامعه شناسی هنر در ایران، جامعه شناسی هنر و ادبیات، سال اول، شماره اول، بهار و تابستان، صص21-7 .
شویره، کریستیان (1385)، واژگان بوردیو ، ترجمه مرتضی کتبی، نی، تهران.
گرنفل، مایکل(1388)، مفاهیم کلیدی پیر بوردیو، ترجمه محمد مهدی لبیبی، نقد افکار، تهران.
میرمیران، هادی، اعتصام، ایرج (1388)، معماری معاصر ایران: 75سال تجربه بناهای عمومی، شرکت طرح و نشر پیام سیما، تهران.
نامه، معماران ایران (جامعه مهندسان معماری ایران)(1385)، از انجمن آرشیتکت های دیپلمه تا جامعه معماران ایران، شماره صفر.
هینیک، ناتالی(1384)، جامعه شناسی هنر، ترجمه عبدالحسین نیک گهر، آگه، تهران.
Benson, Rodney (1999), Field Theory in Comparative Context: A New Paradigm for Media Studies, Theory and Society, Vol. 28, No. 3,pp 463-498.
Bourdieu, Pierre (1990), The Logic of Practice,translated by Richard Nice, Polity, Cambridge.
Bourdieu, Pierre (1988), Practical reason: on the theory of action, Stanford University, Stanfod, California.
Bourdieu, Pierre (2000), les structures sociales de l'economie, Paris, Seuil.
Martin, John Levi(2003), what is field theory, American Journal of Sociology, Vol. 109, No. 1 (July),pp 1-49.
Wacquant, loic (2006), Key Contemporary Thinkers, macmillan, new edition.
Webster, H (2011), Bourdieu for Architecture, Routledge, New York.