فهرست منابع
ادموند برک، فلدمن(1388)، تنوع تجارب تجسمی، ترجمه پرویز مرزبان، انتشارات سروش، تهران.
اسماگولا، هواردجی(1381)،گرایشهای معاصردرهنرهای بصری، ترجمه فرهاد غبرایی، دفترپژوهشهای فرهنگی، تهران. اقبالی، سید رحمان (1386)، ریشههای دیکانستراکتیویسم در فلسفه، هنر و معماری، نشریه هنرهای زیبا، شماره 30، صص 63-72.
بورگر، پیتر (1386)، نظریه هنر آوانگارد، ترجمه مجید اخگر، نشر مینوی خرد، تهران.
پاکباز، رویین (1383)، دایرهالمعارف هنر، فرهنگ معاصر، تهران.
راش، مایکل (1389)، رسانههای نوین در قرن بیستم، بیتا روشنی، موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر، تهران.
سلطانکاشفی، جلالالدین (1390)، بررسی عناصر چندوجهی در سبک کوبیسم (ارتباط آن با چندصدایی در موسیقی)، در نامور مطلق، بهمن و کنگرانی، منیژه (ویراستاران)، گفتوگومندی در ادبیات و هنر، انتشارات سخن، صص 301- 325.
گوئن، ژان پییر (1385)، تصویر دنیای دیجیتالی، در: عامری مهابادی، علی (گردآوری و برگردان) (1385)، زیباییشناسی سینمای دیجیتال، بنیاد سینمایی فارابی، تهران.
لوسی اسمیت، ادوارد (1380)، مفاهیم و رویکردها در آخرین جنبشهای هنری قرن بیستم، ترجمۀ علیرضا سمیعآذر، موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر، تهران.
مصباح، گیتا و رهبرنیا، زهرا (1390)، پیوستار زمانی-مکانی باختین در هنر تعاملی جدید: بررسی تطبیقی دو نمونۀ فرهنگی، نشریۀ مطالعات تطبیقی هنر، شماره اول، صص 1-15.
میرزایی، کرم و نادعلیان، احمد (1388)، مطالعه موردی شش اثر هنر جدید در موزه هنرهای معاصر تهران، در فصلنامه تحلیلی-پژوهشی نگره، شماره ؟؟؟؟؟؟؟، صص 93-105.
یگانه، سیروس (1386)، مدرنیزاسیون و پست مدرنیزاسیون، در مجموعه مقالات اولین همایش جامعهشناسی هنر، انتشارات فرهنگستان هنر، صص 49-107.
هاروارد آرناس، یور واردور(1368)، تاریخ هنر نوین، ترجمه محمدتقی فرامرزی، انتشارات نگاه، تهران.
Battcock, Gregory (ed.) (1971), The New Art: A Critical Anthology, Dutton, New York.
Brion, Marcel (et al.) (1962), Art Since 1945, Washington Square Press, New York.
Harrison, Charles (1995), “Abstract Expressionism”, In Stangos.
Harrison, Charles and Paul Wood (Eds.) (1996), Art in Theory, Oxford, UK, Blackwell.
Luci-Smith, Edward (1995), “Pop art”, In Stangos.
Reed, Christopher (1995), Postmodernism and The Art of Identity, In Stangos.