استراوس، انسلم، آ؛ کوربین، جولیت(1385)، اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی؛ رویهها و شیوهها، مترجم: بیوک محمودی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران.
اردلان، نادر؛ بختیاری،لادن (1390)، حس وحدت، مترجم: ونداد جلیلی، موسسه ی علمی پزوهشی علم معمار رویال، تهران.
الکساندر، کریستوفر(1390)، سرشت نظم، مترجم: رضا سیروس صبری، علی اکبری، پرهام نقش، تهران.
الکساندر، کریستوفر(1381)، معماری و راز جاودانگی، راه بیزمان ساختن، مترجم: مهرداد قیومی بیدهندی، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
تریگ، راجر(1382)، دیدگاههایی دربارۀ سرشت آدمی، مترجم: جمعی از مترجمان، پزوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران.
دیرکس، هانس(1384)، انسانشناسی فلسفی، مترجم: محمدرضا بهشتی، چ دوم، انتشارات هرمس، تهران.
رستگار، عباس علی(1389)، معنویت در سازمان با رویکرد روانشناختی، چاپ اول، دانشگاه ادیان و مذاهب، قم.
رحیمیان بوگر، اسحق؛ شاره، حسین؛ حبیبی عسگرآباد، مجتبی و بشارت، محمد علی(1386)، بررسی تأثیر شیوههای جرأت ورزی بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر و دختر دوره راهنمایی شهر رضا، فصلنامه نوآوری آموزش، شماره 23، دوره6، صص 29-54.
شایگان، داریوش(1383)، بتهای ذهنی و خاطره ازلی، چ ششم، انتشارات امیرکبیر، تهران.
شولتز، الکساندر(1384)، نظریههای شخصیت، مترجم: یوسف کریمی و همکاران، چاپ پنجم، نشر ارسباران، تهران.
شولتز، کریستین(1381)، مفهوم سکونت، به سوی معماری تمثیلی، مترجم: محمود امیریاراحمدی، انتشارات آگاه، تهران.
فرهنگی، علی اکبر(1374)، ارتباطات انسانی، چاپ دوم، موسسه خدمات فرهنگی رسا، تهران.
کاندینسکی، واسیلی(1381)، معنویت در هنر: مجموعه مقالات، مترجم: هوشنگ وزیری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهران.
گیل، دیوید، ادمز، بریجیت (1384)، الفبای ارتباطات، مترجم: جمعی از مترجمان، نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهران.
لنگ، جان(1390)، آفرینش نظریه معماری: نقش علوم رفتاری در طراحی محیط، مترجم: علیرضا عینیفر، انتشارات دانشگاه تهران، تهران.
مازلو، آبراهام اچ(1367)، انگیزش و شخصیت، مترجم: احمد رضوانی، معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، مشهد.
مایس، پیرفون(1387)، عناصرمعماری از فرم به مکان، مترجم: مجتبی دولتخواه، انتشارات چوگان، تهران.
مطهری، مرتضی(1373)، فطرت، چ ششم، انتشارات صدرا، تهران.
وولف، دیوید، ام(1386)، روانشناسی دین، مترجم: محمد دهقانی، رشد، تهران.
یونگ، کارل. گوستاو (1389)، انسان و سمبلهایش، مترجم: محمود سلطانیه، انتشارات جامی، تهران.
یونگ، کارل گوستاو(1354)، روانشناسی دین، ترجمه: فواد روحانی، چ دوم، انتشارات امیرکبیر، تهران.
Azais, f; Granger, B; Debray, Q & Ducroix, C (1999), Cognitive and Emotional Approach to Assertiveness, Encephale, 25(4), 353-357.
Elliot, S. N; Gresham, F. M (1999), Social skills interventions for children, Behavior Modification, 17, 287-313.
Elliot, A. J; McGregor, H. A & Thrash, T. M (2002), The Need for Competence, In E. L. Deci & R. M. Ryan (Eds.), Handbook of self-determination research (pp. 361-387), University of Rochester Press, Rochester, NY.
Gagné, M (2003), the Role of autonomy support and autonomy orientation in prosaically behavior engagement, Motivation and Emotion, 27, 199–223.
Grouzet, FME; Vallerand, RJ; Thill, EE & Provencher, PJ (2004), From Environmental Factors to Outcomes: a Test of an Integrated Motivational Sequence, Motivation and Emotion, 28(4), 331-346.
Hargie, O; Saunders, C & Dickson, D (2004), Social Skills In interpersonal Communication, Third edition, Rutledge, London.
Krapp, A (2005), Basic needs and the development of interest and intrinsic Motivational orientations, Learning and Instruction, 15, 381-395.
Lin, Y. R; Shiah. I.S; Chang, Y. C; Lai, T. J; Wang, K. Y & Chou, K. R (2004), E- Valuation of an assertiveness training program on nursing Instruction, ??????????????, 13, 423-439
La Guardia, J. G; Ryan, R. M; Couchman, C. E & Deci, E. L (2000), Within person variation in security of attachment: A Self-Determination Theory perspective on attachment, need fulfillment, and well-being, Journal of Personality and Social Psychology, 79, 367-384.
Neumann, E (1940), Der mystische Mensch, Eranos Jahrbuch, Zürich.
Ryan, R. M & Deci, E. L (2002), Overview of Self-Determination Theory: An Organismic Dialectical perspective. In E. L. Deci, & R. M. Ryan (Eds.), Handbook of self-determination research, the University of Rochester Press, Rochester, pp. 3–33, NY.
Rudolf, O (1963), Das heilige, uber das irrational in der Idea des gottlichen and sein verhaltnis zum rationale, published by Munchen, Verlag C.H. Beck.
Verduyn, C.M; Lord, W & Forrest, G.C (1990), Social skills training in schools: an evaluation study, Journal of Adolescence, 13, pp. 3-16.