پورنادری، حسین (1399). شعرباف و آثارش / جلد دوم: گره و کاربندی. تهران: سازمان میراث فرهنگی کشور.
حاجی قاسمی،کامبیز و نوایی کامبیز (1399). خشت و خیال. تهران: انتشارات سروش، تهران.
حیاتی، حامد و آقا محمدی، حسین (1395). بررسی ویژگیهای هندسی گره در معماری اسلامی. مطالعات علوم کاربردی در مهندسی، 2(1)، 13 - 28.
https://civilica.com/doc/542816
خواجه سعید، فرناز؛ بلیلان اصل، لیلا و ستارزاده، داریوش (1400). گونهشناسی منظر یادمانی معاصر با رویکرد نشانهشناختی پیرس. منظر، 13، 55-47.
https://civilica.com/doc/1280761
خواجه سعید، فرناز و بلیلان اصل، لیلا (1402). بررسی گونههای معنایی در منظر یادمانی معاصر، مجله منظر، 53، 86-75 doi: 10.30495/hoviatshahr.2023.70137.12282
رضازاده، مهسا، اعتصام، ایرج، کامل نیا، حامد و میرزاکوچک خوشنویس، احمد (1399). تبیین رابطه معنیدار بین الگوهای آرایش دهنده و ساختار دهنده در میلها و آرامگاههای برجی خطه خراسان (غزنوی و سلجوقی). پژوهشهای معماری اسلامی، 8 (پیاپی 26)، 103-125.
http://noo.rs/vuqFe
رضازاده، مهسا (1399). زبان الگوی معماری ایرانی. (رساله دکتری معماری). دانشکده معماری، دانشگاه آزاد تهران شمال.
رضوانی، محمد و شفیعی سرارودی، مهرنوش(1396). طراحی و تولید سرامیکهای نقش برجسته در نمای ساختمان با الهام از شیوههای رسم گرههای هندسی. کنگره بینالمللی فرهنگ و اندیشه دینی.
https://civilica.com/doc/713428
سالینگاروس، نیکاس آنجلوس (1386)، ساختار زبانهای الگو، ترجمه سعید زرینمهر، فصلنامه تحقیقات معماری، 4 (4)، 94-103.
http://noo.rs/Hfm7D
شریف،حمیدرضا، حبیبی، امین و جمالآبادی، عبدالله (1395). کارکرد اقلیمی هنر گره چینی در معماری اسلامی ـ نمونه موردی: بناهای مسکونی قاجاری شیراز. پژوهشهای معماری اسلامی، (4)4، 73-13.
http://jria.iust.ac.ir/article-1-617-fa.html
عصام سعید، عایشه پارمان (1397). هندسه و نقوش اسلامی (نقشهای هندسی در هنر اسلامی). ترجمه حمیدرضا زینالدین.
کیانی، محمد یوسف (1376). تزیینات وابسته به معماری دوران اسلامی. تهران: سازمان میراث فرهنگی کل کشور.
گروت، لینداووانگ، دیوید (1384). روشهای تحقیق در معماری، ترجمه عینیفر. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
گلستانی، سعید (1396). جستاری در مفهوم پیوستگی فضا و روند تحولات آن در مساجد ایران، نشریه هنرهای زیبا: معماری و شهرسازی، 22(4)، 29-44. doi: 10.22059/JFAUP.2018.65695
مشبکی، علیرضا (1397). مقایسه تطبیقی معماری مقابر دوره سلجوقیان و ایلخانیان در شهرستان مراغه. دوماهنامه علمی تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی، 2، 1-12. https://shij.ir/RAHS/upload/RAHS/Content/180724_12/RAHS-No10-J1-Digital.pdf منتظر، بهناز و سلطانزاده، حسین (1397). بازتاب نقش پنجضلعی منتظم در نقوش هندسی معماری اسلامی ایران. مطالعات هنر اسلامی. 14(30)، 15-40،
https://www.sid.ir/paper/136760/fa
مهدوی نژاد، محمدجواد و بهرامی، منیره (1393). نسبت یادمان گرایی و پایداری در معماری معاصر ایران (مطالعه موردی: مساجد معاصر). معماری و شهرسازی پایدار، 2(1)، 43-56. 20.1001.1.25886274.1393.2.1.4.7 doi:
میرجانی، حمید (1389). استدلال منطقی بهمثابه روش پژوهش. نشریه صفه، (50)، 50-36. doi: 20.1001.1.1683870.1389.20.2.3.6 نوریان، یحیی، کسرایی، محمدحسین (1394). مقایسه گرههای سنتی و الگوهای معاصر اسلامی با تمرکز بر کاربرد در معماری معاصر. فرهنگ معماری و شهرسازی اسلامی، ۲ (۲)، ۶۳-۷۵. doi: 0.29252/ciauj.2.2.63
Abdullahi, Y., & Embi, M. R. B. (2013). Evolution of Islamic geometric patterns. Frontiers of Architectural Research, 2(2), 243-251. doi: 10.1016/j.foar.2013.03.002
Ebrahimi, A., & Aliabadi, M. (2015). The Role of Mathematics and Geometry in Formation of Persian Architecture. Asian Culture and History. doi:10.5539/ach.v7n1p220
Alberti, L. B., (1988). On The Art of Building in Ten Books, (translated by Joseph Rykwert, Neil Leach, & Robert Tavernor), MIT Press, Cambridge, Massachusetts.
Martens, B., & Brown, A. (2005), Computer Aided Architectural Design Futures, and the11th International Conference on Computer Aided Architectural Design Futures, Vienna University of Technology, 373-382. doi:10.1007/1-4020-3698-1 Barrios, C., & Alani, M. (2015), Parametric analysis in Islamic geometric designs, The Next City: 16th International Conference CAAD Futures, 304-322.
Cromwell, P. R. (2010). Hybrid 1-point and 2-point constructions for some Islamic geometric designs. Journal of Mathematics and the Arts, 4, 21-28. doi:10.1080/17513470903267259
Riether, G., & Baerlecken, D. (2012). Digital Girih, A Digital Interpretation Of Islamic Architecture. International Journal of Architectural Computing. 10 (1), 1-12. doi:10.1260/1478-0771.10.1.1
Gombrich, E. (1979), the Sense of Order – A Study in the Psychology of Decorative Art, Phaidon Press Limited, London. Ibrahim, I.; Al Shomely, K., & Eltarabishi, F. (2023), Sustainability Implications of Utilizing Islamic Geometric Patterns in Contemporary Designs, a Systematic Analysis, Architectural Design, Urban Science, and Real Estate. Buildings, 13(10), 2434;
https://doi.org/10.3390/buildings13102434
Dabbour, L. (2012). Geometric proportions: The underlying structure of design process for Islamic geometric patterns. Frontiers of Architectural Research. doi:10.1016/j.foar.2012.08.005
Ranjazmay Azary, M. & Bemanian, M. & Mahdavinejad, M. & Körner, A. & Knippers, J. (2023).
Application-based principles of islamic geometric patterns; state-of-the-art, and future trends in computer science/technologies: a review. Heritage Science. doi: 10.1186/s40494-022-00852-w.
Sakkal, M. (2018). Intersecting squares: applied geometry in the architecture of Timurid Samarkand.
Journal of Mathematics and the Arts. 12. 65-95. doi: 10.1080/17513472.2018.1468178.