Ahrentzen, Sherry., & Anthony, Kathryn. (1993). Sex, Stars, and Studios: A Look at Gendered Educational Practices in Architecture. Architectural Education, 47(1).
Anthony, Kathryn. (1987). Private Reactions to Public Criticism. Architectural Education. 40(3).
Anthony, Kathryn. (1991). Design Juries on Trial: The Renaissance of the Studio. New York, USA: Van Nostrand Reinhold. Anthony, Kathryn. (2002). Designing for Diversity: Implications for Architectural Education in the Twenty-first Century. Architectural Education 55(4) ،
Boyer, Ernest.L, & Migang, Lee.D (1996) Building community: A new future for architectural education and practice . Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching.
Dutton, Thomas A. (1991). The hidden curriculum and the design studio. Voices in Architectural Education.
Eggen, Paul., & kauchak, Dan. (2010). Educational psychology. Prentice hall.
Farivarsadri, Guita. (2001). A critical View on Pedagogical Dimension of Introductory Design in Architectural Education. Architectural Education Exchange, 11-12.
Jons, John.C. (1996). Design methods. John Wiley & Sons.
Salama, Ashraf.F. (1995). New trends in architectural education: Designing the design studio.
Schon, DonalD.A. (1984). The reflective practitioner: How professionals think in action. Routledge.
Wade, John. W. (1977). Architecture, problems and purposes. Architectural design as a basic problem-solving process.
اتو، وین (1388). معماری و اندیشه نقادانه، (امینه انجم شعاع،م) فرهنگستان هنر، تهران.
حجت، عیسی (1391)، سنت و بدعت در آموزش معماری، انتشارات دانشگاه تهران، تهران.
حجت، عیسی (1391)، معماران کوچک: آموزش معماری از آموزش سینه به سینه تا آموزش شانه به شانه، آموزش مهندسی ایران، 56.
رضایی آشتیانی، سیما و جمال الدین مهدی نژاد، (1398)، ارائه الگوی ارزیابی آموزشی مبتنی بر معیار در آتلیه های طراحی معماری، فن آوری آموزش، 13. سیف، علی اکبر، (1395). روانشناسی پرورشی نوین؛ روانشناسی یادگیری و آموزش، دوران، تهران.
طبیبی، سید جمال الدین و دیگران (1390). تدوین پایان نامه، رساله، طرح پژوهشی و مقاله علمی، دیبا، تهران.
میرریاحی، سعید (1393)، سنجش و ارزیابی در نظام آموزش معماری با تأکید بر یادگیری مبتنی بر تیم و ارزشیابی همتایان، آرمانشهر, 13.
ندیمی، حمید (1389)، نگاهی به ارزیابی طرحهای معماری، صفه،50.